dinsdag, oktober 10, 2006

Heeft ie óók nog verstand van voetbal!

Noordhollands Dagblad dinsdag 10 oktober


In Barcelona en Amsterdam komt het advies van Johan Cruijff, in Velsen-Noord hebben ze Sjerry van Rixel.

Naam: Sherry van Rixel.
Leeftijd: 52.
Woonplaats: Velsen-Noord.
Club: FC Velsenoord.
Sinds: Sinds FC Velsenoord bestaat. Daarvoor keek ik bij KIC, en toen dat nog niet bestond,keek ik altijd bij de voorloper IEV. In 1990 zijn KIC en buurman VVB samengesmolten en werd het FC Velsenoord. Ik volg FC Velsenoord dus vanaf de dag dat ze begonnen.
Beste duel: Alle wedstrijden in het eerste seizoen na de fusie waren mooi. Echt elke wedstrijd was goed, en bovendien leuk om naar te kijken.
Slechtste duel: De wedstrijden van dit seizoen zijn niet goed. We zijn nu echter met een jong elftal bezig, dus het loopt nog niet erg lekker. Ik vind het wel goed dat we met spelers uit eigen jeugd spelen. Ze moeten echter nog veel leren, maar dat gaat denk ik wel goed komen.
Beste speler: Rob Meppelink en Matthieu Niesten maakten veel indruk op mij. Ze waren heel fanatiek en hadden allebei veel spelinzicht. Ze konden zich bovendien altijd goed verantwoorden.
Beste trainer: Dat is wederom Niesten. Hij kan spelers dingen heel goed uitleggen en weet goed wat hij moet doen.
Ik was vroeger een tijdje leider van de B1 en toen trainde hij de jongens. Ook deze spelers kon hij goed uitleggen wat ze moesten doen, en waaróm ze het zo moesten doen.
Dit seizoen: Wat betreft het halen van punten gaat het nog niet goed. We hebben allemaal jonge spelers, maar we hebben inmiddels een wedstrijd gewonnen. Dit geeft de ploeg hopelijk meer zelfvertrouwen, zodat we wellicht beter gaan spelen.
Ik vind het heel belangrijk dat er veel spelers uit de eigen jeugd in het eerste spelen. Als je telkens spelers van buitenaf haalt gaan de jongens uit de eigen jeugd weg. En als het team vervolgens niet goed draait, gaan de spelers die van buitenaf naar de club zijn gehaald weer weg omdat ze het bij ons niet naar hun zin hebben.