zaterdag, april 13, 2013

Reactie Marc vanuit de Sahara

Hoi luitjes, zojuist de MDS afgesloten. Wow. Dit is van een heel ander niveau dan ik ooit gedaan heb. Duizend keer gestorven, en dan nog een paar keer. Constante warmte tussen 31 en 49 graden. Geen stukkie asfalt, alles zand, stenen en andere ellende. Mijn voeten voelen als gehakt, op mijn blaren kun je een huis bouwen en ik ben bang dat mijn gekneusde rib vandaag met dat gerammel van mijn backpack voorlopig blauw gekleurd blijft. Gekkenwerk eigenlijk, maar wel een ultieme uitdaging qua self management, voeding en drinken. Kilometers lang jezelf verzetten tegen negatieve gedachte, alles ombuigen naar iets positiefs. Ik heb mensen pijn zien lijden, ongelooflijk, maar toch doorzetten. Er is zelfs een japanner die alles in een koe-pak heeft gelopen. Of het team dat ongeneeslijke zieke kinderen in een riksha over het hele parcour hebben meegenomen. Tranen in mijn ogen als ik dat zie. Dat geeft kracht. Er is altijd wel iemand die het zwaarder heeft. Ik tel mijn zegeningen