donderdag, juni 19, 2008

Sloterpark Triatlon


Verslag van de 1/4e Triatlon Sloterpark Amsterdam.15 juni.

Zondag heeft onze Bart Numanski voor het eerst deelgenomen aan de ¼ Triatlon in Amsterdam.
Dit alles onder begeleiding van ”Duursport DEM” en met een verdienstelijke score.

Om half één gingen zo’n 150 mannen en vrouwen het “Sloterparkbad” in om 1,5 km te zwemmen,vervolgens 40 km te fietsen en nog eens 10 km te rennen. Binnen de 2,5 uur was Bart gefinisht, en dat voor de eerste keer!

Samen met zijn trainingsmaatje Jeroen van Bohemen zwemt hij sinds korte tijd in het Sportfondsenbad om naast het fietsen en hardlopen ook de andere spiergroepen eens te trainen.

Bart: “Ik ervaar dit alles fysiek als zéér voordelig omdat door deze ”totaal-training” het lopen en het fietsen bij mij óók verbetert. De combinatie met zwemmen geeft mij eigenaardig genoeg de juiste balans en souplesse in mijn spieren. Geloof me nou! Het is te doen! Als je het een keer zelf wilt ervaren, er bestaat óók een 1/8ste Triathlon en dat is voor elke doorsnee-sporter zó te doen.”

Wil je ook die ervaring opdoen,kijk dan op de site van DuursportDEM en meld je aan voor een paar gratis trainingen. Volgens "ons beest": Bart Numanski is sporten dan pas compleet.