woensdag, maart 10, 2010

De NK cross van Ralph

Afgelopen zondag ben ik naar Hellendoorn gegaan om mee te doen aan het NK cross.



De afgelopen jaren ben ik vaak rond de veerstigste plaats geeindigd. Mijn doel was om dit jaar in de top 30 te finishen.
We stonden met ruim 70 man aan de start. Ik ben vrij rustig gestart en ging als een van de laatsten het bos in.
De eerste ronde was een lange ronde met een steile klim die te vergelijken is met het klimduin bij Castricum. Hier kon ik 10 รก 15 man inhalen.



In de eerste ronden vrij veel mensen ingehaald die te hard waren gestart.
Vanaf halverwege in de wedstrijd begon ik het zelf ook wel zwaar te krijgen maar kon mijn plek handhaven en een enkele keer nog iemand inhalen. De laatste ronde ging het weer lekker en ben ik nog een paar plaatsjes naar voren opgeschoven.
Uiteindelijk ben ik 30e geworden van de 50 finishers in een tijd van 44.17 minuten over 12 km. Door het zware parcours waren er dit jaar veel uitvallers. De winnaar, Kalid Choukoud uit Den Haag, kwam trouwens nog net binnen de 40 minuten over de eindstreep.