dinsdag, januari 10, 2012

Verslag van de Egmond Halve Marathon 2012 door Paul Handgraaf

(foto met dank aan Tracy)
Eindelijk na 7 jaar weer eens Egmond..of misschien nog wel langer geleden.

Wat ben ik blij dat ik mee mocht. Dus allereerst dank aan Jos voor de zoveelste keer keer met Buko. Volgens Jos, tijdens ons diepte interview was het wel de 18e keer of zo. Maar ook Jos begint wat moeite te krijgen met zijn geheugen dus het kan ook zomaar de 19e of 20ste keer zijn. Maakt allemaal niet uit. Wat is een aantal of leeftijd. Buko en Jos jullie zijn top !

Zoveel ervaren Buko lopers en toch iedere keer weer dat gedebatteer over de kleding, ‘ik ga lekker in korte broek’ , ‘ben je gestoord of zo ?, met deze wind’. Hé Dick ‘ik doe denk ik mijn handschoenen aan’... ‘krijg je spijt van, het is véél te warm’, aldus Dick. Dus liet ik mijn handschoenen in de tas en na een aantal kilometers was ik blij dat ik Dick zijn raad had opgevolgd. Een compliment aan de groep om toch een aantal wachturen met zoveel heerlijk gezeur en grappen door te komen. Het verveelt nooit. Nog nooit trouwens heb ik zoveel aardige excuses gehoord waarom de halve marathon tijd best wel eens zou kunnen tegenvallen. Er was zelfs iemand die zei dat hij niet had kunnen trainen omdat hij een nieuw gemeentehuis moest bouwen. Hij blaast ook op een toeter.

Nu naar de wedstrijd:

Voor Egmond en dus de tijd van het jaar, waren het prima omstandigheden. Beetje scherp windje maar dat was dan ook alles. Het strand glom, wat een prachtig parcours, keihard en breed. Genieten geblazen maar al snel, nou ja snel is relatief, doet zich Bakkum aandienen. Wat een mensen, opletten of er bekenden staan. Een paar mensen roepen: hallo Buko, die denken zeker dat ik die noorse schaatsenrijder ben. Andere, niet-business lopers, hebben namelijk hun naam op het startnummer staan. Dus even uitleggen dat Buko, niet de schaatser is maar het verhuurbedrijf van tijdelijke toiletten, hotels, kantoren en scholen en misschien wel hele vakantiedorpen.

Dan snel door, het duin in, wat een mensenmassa. Heuveltje, snelle lopers links, langzame lopers rechts. Jammer dat Henri Numan er niet was, die had zeker getwijfeld aan welke kant hij zou moeten lopen, had ik hem kunnen pakken. Ik kies maar voor links. Met 12 km per uur mag dat tegenwoordig. Ondanks het harde werken van velen, zie ik eigenlijk alleen maar blije gezichten. Kippevel, iedereen heeft zijn of haar emoties bij het lopen. Appeltje, eitje ? Niet echt, iedereen presteert in dat mooie Noord Holland, met zee en duinen.

Tenslotte, een hart onder de riem voor onze grote afwezige, onze troubadour, kleinkunstenaar, dirigent en tapijtlegger, Leon. Jammer dat je vanwege de griep niet mee kon. Maar de griep gaat weer weg en Egmond blijft bestaan, dus volgend jaar staan we er weer met Leon.

Groeten uit regenachtig Noorwegen,

Paul Handgraaf


Resultaat van de Buko deelnemers:

Erik Langeveld 1:24:31
Peter Oosterwal1:25:09
Peter Loos 1:26:15
Marco Stricker 1:34:32
Cees Brasser 1:34:54
Jos Stengs 1:35:41
Henk Blokker 1:35:50
Jack Post 1:36:18
Bart Numan 1:38:34
Cor Enthoven 1:39:38
Kevin Bijl 1:39:58
Gerard Klaasen 1:40:00
Cor Apeldoorn 1:43:07
Jos Mulder 1:45:30
HannekevdReyden1:46:26
Paul Handgraaf 1:46:40
Gé van der Lem 1:47:18
Dik Pruis 1:47:28
Enq Thie Kho 1:50:26
Paul Bakker 1:50:35
Jan Gaal 1:51:50
Tracy Andringa 1:52:03
Jeroen Kuijs 1:52:08
Krijn Rijke 1:55:33
Peter Bijl 1:55:35
Cor Molenaar 1:56:32
Ruud Nijman 1:56:35
Jack Duineveld 2:05:!7

15 Comments:

At 8:01 a.m., Anonymous Anoniem said...

Prachtige bijdrage Paul! Ik hoop dat dit nog heel lang een traditie zal blijven! Volgend jaar wil ik alleen niet meer de langzaamste zijn ;-)

 
At 12:14 p.m., Blogger Erik said...

Leuk verslag! Voor de liefhebber heb ik op mijn blog ook een verslag gemaakt: http://erikrunning.blogspot.com/2012/01/halve-marathon-egmond-2012-heel-dik-pr.html

 
At 3:45 p.m., Anonymous Peter Aardenburg said...

He JACK, hoe kan je dit nou anoniem schrijven

 
At 10:49 p.m., Anonymous Anoniem said...

Ben trots op je pap!!!!!! x Sanne

 
At 11:10 p.m., Anonymous Hanneke said...

Tracey, mooi sjaaltje heb je om, dat mag best bij zo'n koude wind ;-)

 
At 5:20 p.m., Anonymous Anoniem said...

Volgende jaar Sjerry, Mirjam,Bono (gerard v. Baan) Patty ook er weer bij ! en omdat hij het zo leuk vind Michael.

 
At 8:38 p.m., Anonymous paul said...

helemaal eens !! en sorry dat ik inderdaad wat mensen over het hoofd heb gezien.

 
At 9:11 p.m., Anonymous Peter Bijl said...

Hoi Tracy,zondag heb ik een appeltaartje voor je,
zoals beloofd.

 
At 9:35 p.m., Anonymous Anoniem said...

Volgende jaar de super loper van buko 1 er ook weer bij Peter Ardenburg !!

 
At 10:55 p.m., Anonymous Anoniem said...

Peter, het hoeft niet !! Kreeg vanavond toch weer commentaar dat ik toch sneller zou moeten kunnen lopen. Ik heb de kritiek wel goed van me af gebeten want ik heb wel echt mijn best gedaan. Ik moet nu in top vorm blijven voor Schoorl !

 
At 9:47 a.m., Anonymous Peter Aardenburg said...

Dames en heren, probeer eens om niet anoniem te reageren.
Voordat je het artikel plaats, moet je alleen even onder " KIES INDENTITEIT" even naam/URL aan te klikken en je naam invullen.
Zelfs IK kan het

 
At 2:31 p.m., Anonymous Kevin Bijl said...

Heb erg genoten van mijn eerste 1/2marathon.Kon ook niet anders met zulk lekker weer en zo'n gezellig team! Jos ik wil je bedanken dat ik via Buko mee kon lopen.
Volgend jaar zeker weer!

 
At 2:32 p.m., Anonymous Kevin Bijl said...

Heb erg genoten van mijn eerste 1/2marathon.Kon ook niet anders met zulk lekker weer en zo'n gezellig team! Jos ik wil je bedanken dat ik via Buko mee kon lopen.
Volgend jaar zeker weer!

 
At 9:24 p.m., Anonymous Anoniem said...

straks mogen wij niks meer, geen facebook,...,...geen anonymus berichten.

 
At 6:56 p.m., Anonymous henri numan said...

leuk stukje, paul
jammer dat ik er niet bij was ,had ik je links danwel rechtsom kunnen passeren.Maar het belangrijkste is dat je Egmond weer eens heb gelopen.

groet henri numan

 

Een reactie posten

<< Home